Blog AFAS: Het hoogste doel als bedrijf is anders zijn

Het is ons motto, ons mantra, onze missie: bedrijven en ondernemers inspireren. Maar dat is natuurlijk een holle frase wanneer je het geen handen en voeten geeft. Daar zijn we dan ook veel mee bezig. AFAS presents Inspiration 360 is daar het ultieme voorbeeld van. Inspireren betekent aanzetten tot actie. En niet alleen voor onze relaties, maar ook voor onszelf. We willen ondernemers écht helpen, ondersteunen en uitdagen. Niet alleen door ze inspirerende voorbeelden te laten zien, maar ook door ze tips en handvatten te geven. De sprekers tijdens Inspiration 360, Richard Branson, Bear Grylls en Al Gore, hebben de wereld eigenhandig naar hun hand gezet en een extra dimensie gegeven. Door groot te denken, te durven dromen en risico te nemen. En vooral door dingen anders te doen. Dát is inspirerend.

Martijn Delahaye, AFAS

Uniek event
Aanzetten tot actie is dus waar het om gaat. Ervoor zorgen dat bedrijven en ondernemers beter worden. Dat ze groeien en bloeien. Het event is uniek te noemen. Niet alleen omdat we grote namen naar Nederland halen, maar ook omdat de brug tussen inspiratie en naar bedrijfsverbetering met onze producten. Door de bedrijfsprocessen efficiënt en effectief te laten verlopen, kan je je als organisatie focussen op dingen waar je echt goed in bent.

Verbinden via de inhoud
Het is gebruikelijk voor de meeste organisaties om gezellige evenementen te organiseren of via content marketing te bedrijven. Ik ben van mening dat dit soort zaken altijd hybride moet zijn. Je kunt een leuk evenement organiseren, zonder doel of plan, maar dan heb je alleen een boel gezelligheid. Je kunt content creëren zonder echt de verbinding te maken, maar dan ben je alleen aan het informeren en kennis aan het etaleren. Wij combineren dit. Wij willen relaties vinden en verbinden via inspirerende verhalen. Wij verbinden mensen met elkaar, via de inhoud, met als doel: de BV Nederland beter maken.

“Een tikje Amerikaans mag best”
Het platform Nederland Groeit is ook aangesloten bij Inspiration 360. Dat past goed bij waar het event voor staat. We moeten het hebben van bedrijven die er meer van willen maken. Die de ambitie hebben om te groeien en de beste te zijn in hun branche. Waarom zijn we in Nederland altijd zo bekrompen? Steek je nek eens uit, een tikje Amerikaans mag best. Waarom vinden we Coolblue en Bol.com zo inspirerend? Niet omdat ze betere producten hebben, want die zijn hetzelfde als van andere aanbieders. Nee, ze ze zetten vol in op klantbeleving, omdat ze dáár het verschil mee kunnen maken. Het anders doen, onderscheidend zijn, daar is het ons om te doen. We zien je graag op 4 oktober in de Ziggo Dome.

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief