Hoe Blokker verder wil groeien

Blokker zit in de lift. Verschillende winkelformules kregen een make-over, er werden extra filialen geopend en werd er een nieuwe reclamecampagne gelanceerd. Wat gebeurde er nog meer bij het familiebedrijf?

Studentenhulp
Blokker ontwikkelde in augustus van dit jaar de campagne ‘Blokker op kamers’. Daarmee hoopt het concern het probleem van de vieze studentenkamers voorgoed de kop in te drukken. Idee achter de campagne is studenten weer bewuster maken van het belang van het in huis hebben van schoonmaakmiddelen. Nu vergeten zij deze vaak nog bij het opstellen van de boodschappenlijst.

Nieuwe algemeen directeur
Rob Heesen is sinds 1 oktober de nieuwe algemeen directeur van Blokker. Het bedrijf verwacht zichzelf met de aanstelling van de ervaren retailprofessional sterker in de markt neer te kunnen zetten. 

Integratie Bart Smit en Intertoys
Per 1 november staan Bart Smit en Intertoys onder leiding van één directie. Beide bedrijven zijn geïntegreerd en komen samen in een nieuw pand in Amsterdam Zuidoost. De verhuizing staat voor het eerste kwartaal van 2016 op de planning. Door de krachten van beide spelers te bundelen hoopt het concern een sterke marktpositie in de Benelux te verwerven. 

Nieuw distributiecentrum
Blokker heeft eind november een nieuwe e-fulfilment distributiecentrum (e-DC) voor de webshop op Blokker.nl geopend. De onderneming verwacht dat 2016 het drukste jaar ooit wordt voor wat betreft online aankopen. Daarom was dit een noodzakelijke uitbreiding. Het bedrijf heeft op dit moment 5.000 en vanaf maart volgend jaar zelfs 37.000 vierkante meter tot zijn beschikking. Dankzij de opening van het nieuwe distributiecentrum kan er ook een assortimentsuitbreiding plaatsvinden.

Andere manier van feedback vragen
Een laatste ontwikkeling is dat Blokker voortaan zijn onderzoeken gaat uitvoeren vanaf Starred.com. Dit betekent een nieuwe manier om feedback van klanten te verzamelen. Het werkt zo: de klant krijgt zo af en toe een mailtje met een vraag en een link naar een webpagina met een paar aanvullende vragen. Er worden als het ware kleine steekproeven genomen. Ellenlange enquêtes worden daarmee omzeild. Ook bedrijven als Spotify en Travelbird maken gebruik van deze onderzoeksmethode. “Zo kan per formule worden gekeken waar we klanten aanspreken en waar het beter kan”, zo vertelt Starred-oprichter Lars van Wieren.

Bron: Blokker

Gerelateerde berichten
Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief