Onderzoek Tilburg Institute for Family Business (TiFB)

Het Tilburg Institute for Family Business (TiFB) van Tilburg University verricht momenteel kwantitatief onderzoek onder meer dan 15.000 familiebedrijven in Nederland naar de financiële én sociale prestaties van het familiebedrijf. De benadering van dit onderzoek is volgens de onderzoekers uniek, omdat het onderzoek zich richt op zowel de kleinere familieonderneming als de grote multinational.

Familieleden en bestuurders van het familiebedrijf kunnen deelnemen aan dit onderzoek. Deze link leidt direct naar de website met de vragenlijst. Het invullen van de vragenlijst neemt ongeveer 20 tot 25 minuten in beslag. De enquête invullen kan tot en met 15 oktober 2017. Voor meer informatie over het onderzoek en het TiFB, kijk op: https://www.tilburguniversity.edu/tifb/

Weinig kwantitatieve onderzoeken
Familiebedrijven zijn een belangrijke stabiele factor in de Nederlandse economie en zijn verantwoordelijk voor meer dan 50 procent van de werkgelegenheid. Toch zijn er tot op heden relatief weinig kwantitatieve (cijfermatige) academische onderzoeken gedaan naar de succesfactoren van het familiebedrijf. Bovendien zijn de huidige onderzoeken veelal gericht op de grote (beursgenoteerde) ondernemingen, omdat over deze bedrijven relatief veel openbare informatie beschikbaar is. De kleinere en middelgrote bedrijven nemen echter een heel belangrijke positie in de Nederlandse economie. Daar wilde het TiFB dus verandering in brengen. Voor de volledigheid hierbij de link naar het onderzoek: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_aVlKXeR1AiskjNb?BRON=FAMBIZZ

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief