Overname en nieuwe slogan voor familiebedrijf Bavaria

Geschreven door:

|

28 november 2016

|

Gepost in:

Het Brabantse familiebedrijf Bavaria heeft Latis Imports, een Amerikaanse importeur van Belgische speciaalbieren, overgenomen. Door de aankoop van het importbedrijf uit Ridgefield krijgt de brouwer voet aan de grond in de Verenigde Staten én een dochterbedrijf in de grote en groeiende speciaalbierenmarkt.

Dit jaar nam Bavaria Bier ook al de Belgische brouwerijgroep Palm over en sloot het bedrijf een distributieovereenkomst met de Noord-Amerikaanse bierbrouwer Molson Coors, bekend onder meer van Carling bier. Met deze laatste wil de Lieshoutse brouwer het Engelse distributienetwerk verder ontwikkelen om voet aan de grond te krijgen in het Verenigd Koninkrijk.

Doel: een miljard euro omzet in 2020
Bavaria Bier heeft zich tot doel gesteld om binnen vier jaar de omzet te verdubbelen tot een miljard euro. Dit jaar kan de omzet in de buurt komen van de 700 miljoen euro, als de omzet van de Palmbieren en de akkoorden over een betere toegang tot twee grote biermarkten worden meegeteld.

Bavaria betaalde Latis uit kasgeld. De overnamesom en omzet zijn niet bekend. Het gaat om een kleinere overname dan de Palmbrouwerijen. De overname van Latis is een strategische zet: Bavaria krijgt hierdoor een importeur voor de hele Verenigde Staten: klein beginnen, om daarna verder uit te breiden.

Welcome to the Family
Naast de internationale expansie, kwam Bavaria ook met een nieuwe reclameslogan. De pay-off wordt ‘Welcome to the Family’. Die vervangt het bekende ‘Zo, nu eerst een Bavaria’. Bavaria wil daarmee de wortels van het bedrijf, de familiebrouwerij, meer benadrukken.

Deel dit artikel

Gerelateerd Nieuws

Overname 2.0: Van sigaretten en sigaren naar Oudhollandse snoepjes [afl. 8]
Overname 2.0: Van bouwfirma naar interieurbedrijf [afl. 7]
Overname 2.0: Van lopende poppen en kerstverlichting naar gebreide modeaccessoires [afl. 6]

About Author

Fambizz

Comments are closed.

Geef een Reactie