Utrechts familiebedrijf breidt uit na succes fietsenmarkt

Het Utrechtse familiebedrijf Popal begint binnenkort aan de bouw van hun eigen toonzaal van 7500m². De voormalige meubelzaakhouder zal daar direct fietsen aan de klant verkopen.

Popal begon ooit als een meubelzaak in Utrecht. Opgericht door drie broers en hun vader. In 1999 is er besloten de pijlen te richten op een andere markt. De overstap naar het maken van fietsen blijkt een verstandige keuze te zijn geweest.

Overstap
Voordat Popal een succesvol fietsfabrikant werd was het een meubelzaak. Een van de keerpunten was op een woonbeurs. Bezoekers toonde meer interesse in twee mountainbikes die de broers hadden staan dan in al hun bankstellen. In 1999 besloot het familiebedrijf het gat in de fietsenmarkt, tussen bouwmarktfietsen en fietsen van 800 euro, te gaan opvullen. In de 2004 is de echte grote groei begonnen. Er worden nu jaarlijks tussen de 50.000 en 60.00 fietsen verkocht. Met de opening van een toonzaal in Utrecht zal dat aantal waarschijnlijk alleen nog maar stijgen.

Innovatief
Onderscheiden van de grote internationale merken lukt niet alleen met lagere prijzen. Ook innovatie speelt een belangrijke rol. Samenwerkingen met andere bedrijven hebben ertoe geleid dat Popal nu een naam heeft in marketingfietsen. Onder andere voor Supertrash en Crystal Clear hebben de broers fietsen gemaakt. Klanten kunnen binnenkort ook hun eigen fiets ontwerpen met een nieuwe printer die Popal in gebruik heeft genomen. Daarnaast is er ook een unieke mountainbike uitgebracht waarbij er led-verlichting in het frame is gefreesd.

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief