Albert Heijn eist toch twee procent korting op

DEVENTER – Ondanks dat Albert Heijn publiekelijk haar excuses heeft aangeboden, blijkt het familiebedrijf toch twee procent korting te eisen van een aantal leveranciers.

Familiebedrijf Albert Heijn neemt, zonder dit te bespreken met de leverancier, twee procent korting van een aantal leveranciers. Dat meldt het Financieele Dagblad. Een leverancier vertelt in de krant: “In de betaalronde van november haalt AH de extra twee procent betalingskorting gewoon van de betaling af.”

Eerdere commotie
In september berichtte Fambizz al eerder over de eis van Albert Heijn. Toen eiste Nederlands grootste supermarktketen middels een brief aan haar leveranciers al twee procent korting. Veel leveranciers, waaronder veel familiebedrijven, zouden hierdoor meteen in de problemen komen. Albert Heijn heeft zich daarna publiekelijk verontschuldigd voor het sturen van de brief. Sander van der Laan, directeur van Albert Heijn, liet tijdens de AH Leverancierdag wel weten dat de keten nog steeds achter het idee staat. Dit zou Albert Heijn dan wel van tevoren bespreken met de leveranciers.

Reacties
Een van de leveranciers geeft nu aan dat AH de korting heeft geïnd zonder hier eerst over te communiceren. Andere leveranciers waarbij dit ook is gebeurd zijn nog niet bekend. Ook de FNLI, de vereniging van levensmiddelenfabrikanten, heeft tot nu toe nog geen klachten ontvangen.

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief