Bavaria winnaar Foodservice Award

 In Innovatie

Lieshout – Familiebedrijf Bavaria heeft de Foodservice Award in de categorie alcoholische dranken gewonnen. Bavaria geeft bierbrouwerij Heineken het nakijken.  

De Foodservice Award in de categorie alcoholische dranken is gewonnen door familiebedrijf Bavaria. De bierbrouwer uit Lieshout versloeg concurrent Heineken met een nipt verschil. De overall-score van Bavaria was 7,31, terwijl Heineken bleef steken op een cijfer van 7,16. Eén van de kenmerken van een familiebedrijf is dat ze op innovatie gericht zijn en dat is bij Bavaria niet anders. “Het is in ons geval een voordeel dat we een kleiner bedrijf zijn, daardoor kunnen we makkelijker schakelen”, zegt Inge van der Heijden, corporate communication manager bij Bavaria. “Dit maakt dat we ook zo gericht bezig zijn met innovatie.”

Samenwerking
Op het gebied van samenwerking gooit Bavaria ook hoge ogen. Het laat op dit gebied concurrent Heineken op gepaste afstand. Het verschil tussen de twee familiebedrijven bedraagt ruim een half punt. “Dit komt met name door onze goede langetermijnvisie”, aldus Van der Heijden. “Wij willen onze leveranciers zo lang mogelijk binnen boord houden en dat doen we met name door ze veel persoonlijke aandacht te geven.”

Innovaties
Familiebedrijf Bavaria is bijzonder innovatief, zo blijkt ook uit de uitslagen van de Foodservice Award. Als het op innovaties op productniveau aankomt, verslaat Bavaria de concurrentie ook ruim.  “Als het op innovatieve producten aankomt doen wij niet te moeilijk, dat is de kracht van Bavaria”, zegt Van der Heijden. “Zo heeft een familielid in de jaren ’70 het idee van de halve kratjes bedacht. Hij zag destijds dat veel vrouwen verantwoordelijk waren voor de boodschappen en hij had het idee dat het voor vrouwen gebruiksvriendelijker is om met halve kratten te werken. En dat blijkt te werken.”

Recommended Posts