Blokker strikt Seks & The City-ster Sarah Jessica Parker voor nieuwe campagne

Tijd voor een imago-boost, zo dachten ze bij Blokker. En als je het doet, doe het dan goed. Het familiebedrijf heeft Hollywoodster Sarah Jessica Parker ingeschakeld voor het ondersteunen van de nieuwe campagne.

Het oer-Hollandse merk wist Parker – die je misschien nog wel kent van kijkcijferkanon Sex & The City – te strikken voor de nieuwe commercial. Volgens marketingdirecteur van Blokker Rob Heesen heeft de actrice ‘een trendy image en goed gevoel voor humor’, dat als het aan hem ligt goed past bij het Hollandse karakter van het merk. “Parker laat Nederlanders op een andere, nieuwe manier naar de nieuwste Blokker kijken. Een opvallende manier die aansluit bij ons streven om de klant keer op keer te verrassen met mooie merken, vernieuwende producten en na de zomer ook met een eigen huismerk. De campagne toont lef, wat perfect past bij de Nieuwste Blokker”, zo stelt Heesen.

Het roer om
Blokker gooit het roer dus om. En dat is hard nodig, want de keten leed sinds vorig jaar verlies. De reorganisatie komt een aanzienlijk deel van de medewerkers niet ten goede. In totaal sneuvelen er 390 van de 7000 banen. Vorig jaar schrapte het bedrijf er ook al 440. Ook neemt het concern afscheid van het geblokte logo en geeft Blokker online verkoop meer prioriteit. Tot slot krijgen 450 van de 600 winkels een make-over. “We maken nu een scherpe keuze voor kwaliteit”, zo zei Heesen onlangs nog tegen het AD.

Klunzige keukenprinses
Aan Parker dus de eer de vernieuwing aan de man te brengen. De 51-jarige Hollywoodster kan zich goed identificeren met het merk. “Thuis zijn we gek op koken. Ik denk zelfs dat ik 80 procent van mijn tijd thuis doorbreng in de keuken. Het is dan ook erg grappig dat ik in de commercial van Blokker ietwat onhandig in de keuken sta. De commercial is heel slim en grappig geschreven. Daarom ben ik erg gevleid te zijn gevraagd voor deze rol.”

Gerelateerde berichten
Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief