Familiebedrijf BoxBites uit Deventer ziet zijn omzet sterk toenemen als gevolg van de coronacrisis. Het e-commercebedrijf, dat gezonde snacks verpakt in brievenbuspakketjes, zet alles in het werk om aan de sterk toegenomen vraag te voldoen. “Als familie trekken we er momenteel keihard aan. Het houdt ons positief in een tijd die natuurlijk vooral heel vervelend is.”
Sinds de uitbraak van het coronavirus is de verkoop van BoxBites-boxjes verveelvoudigd. BoxBites.nl ziet over de hele linie een opvallende toename in het aantal bestellingen, maar de grootste omzetstijging zit hem zeker in de B2B-markt. Terwijl bedrijven op dit moment juist geen behoefte hebben aan snacks op kantoor – daar blijven de verpakkingen immers ongeopend in de kast liggen – plaatsen diverse organisaties orders voor het thuis laten bezorgen van snackboxjes voor hun medewerkers.
Steuntje in de rug
IT-bedrijven, trainingsbureaus, marketing agencies en gemeenten: de nieuwe aanwas van klanten komt uit allerlei hoeken. Gemene deler is doorgaans dat zij kantoorpersoneel hebben, al kunnen ook engineers en mensen in de buitendienst rekenen op een gezond presentje van BoxBites. “Werkgevers willen hun medewerkers een steuntje in de rug geven in deze moeilijke periode”, zegt Lynn Diamant, operationeel manager en tweede generatie van het familiebedrijf. “Veel van hen voegen ook een persoonlijk kaartje toe.”
Niet de straat op
Ook onder consumenten is er sprake van een toename in bestellingen. Werknemers die thuis zitten, lijken zelf ook op zoek naar lekkere én gezonde snacks. “Mensen willen liever niet de straat op én volgen het advies op om goed voor zichzelf en hun naasten te zorgen in deze tijd”, aldus Diamant. De enige zorg van BoxBites is nu om voldoende snacks geleverd te krijgen. Maar vooralsnog lijken de leveranciers aan de vraag te kunnen voldoen.
Factuur direct voldoen
Heeft BoxBites nog iets veranderd in de bedrijfsvoering? Niet echt, geeft Diamant aan. “Het enige is dat veel van onze leveranciers vragen of we de snacks op voorhand of diezelfde week nog willen betalen. Daarom vragen wij zakelijke klanten ook direct de factuur te voldoen. Omdat het vaak om grote orders gaat, van honderden snackboxen tegelijkertijd, hebben zij hier vaak alle begrip voor.”