Brothers Horeca Groep: “We zijn steeds in beweging”

 In Finance, Innovatie

De horecaonderneming van broers Marco en Rob Peek, Brothers Horeca Groep, staat aan het einde van een succesvol jaar. Marco Peek vertelt over het afgelopen jaar en over de nieuwe plannen voor 2013.

Ze organiseren zakelijke evenementen, dinnershows en festivals. Ze bezitten een studio, discotheek en vele restaurants. Familiebedrijf Brothers Horeca Groep (BHG) staat nooit stil. Dit jaar vierde het bedrijf haar vijftienjarig jubileum feestelijk in Studio A12. “Ik kijk positief naar de afgelopen jaren”, vertelt Marco Peek, directeur van BHG. “De afgelopen jaren waren leuk en het bedrijf groeit nog steeds.”

In beweging
Een van BHG’s grote successen is Brothers. In 2003 verkoos Nightlife Magazine Brothers al tot leukste discotheek van Nederland. Ook dit jaar valt Brothers weer in de prijzen; deze keer als populairste megaclub van Nederland. “We zijn steeds in beweging”, is Peeks verklaring voor Brothers’ succes. “We veranderen continu. Het is belangrijk dat je op trends inspeelt.”

Veranderingen voor Brothers
Ondanks het succes van Brothers staan er wel wat veranderingen op de planning. Zo verandert BHG de naam van de discotheek in Brothers Festival Dome. “Alles wat eindigt op ‘theek’ wordt gezien als verouderd”, stelt Peek. “We zijn een locatie met meerdere zalen en verschillende vormen van entertainment. Brothers Festival Dome dekt de lading daarom meer.”

Maar niet alleen de naam van Brothers verandert. Ook het logo en de uitstraling moeten eraan geloven. Peek: “We zorgen voor meer uitstraling. We vernieuwen de zalen, borden en vlaggen. Daarnaast stoppen we met posters. We hebben een systeem ontwikkeld met televisies; het systeem kan content van onze website halen en dat op de televisies plaatsen.”

Down Under
De broers voeren niet alleen veranderingen door in Brothers. Ook een van de nieuwste locaties van BHG, Down Under Horeca, krijgt in 2013 een nieuw jasje. “Down Under krijgt in januari een volledig nieuwe look”, aldus Peek. “We veranderen het interieur: er komt nieuwe meubilering en we gebruiken nieuwe kleuren.”

Blik op 2013
Zoals BHG positief terugkijkt op het afgelopen jaar, kijkt het familiebedrijf ook positief naar de toekomst. Bang voor de crisis is Marco Peek dan ook niet echt. “Het gaat door de crisis niet per se slechter met Brothers”, legt Peek uit. “Het gaat wat moeizamer, maar dat geldt voor alle bedrijfstakken. We moeten er meer voor doen, maar dat betekent niet dat we geen successen kunnen behalen.”

Crisis of geen crisis, BHG wil van 2013 een succesvol jaar maken. “We proberen ons continu te onderscheiden”, vertelt Peek. “We kunnen niet achterover zitten. We gaan voor een mooi jaar. Dat begint bij onszelf en dat stralen we ook uit.”

Recommended Posts