C&A volgt Albert Heijn met start ophaalpunt

 In Innovatie

Duitsland – Familiebedrijf C&A start met Click & Collect om de doorstroom van webshop-klanten  naar de winkel te verbeteren . Eerder deze maand opende Albert Heijn een soortgelijk ophaalpunt.

Met Click & Collect levert C&A bestellingen die gedaan zijn via de webshop gratis af in een winkel naar keuze. Deze zogenaamde ‘bezorgoptie‘ is tot nu toe alleen beschikbaar in Duitsland.

Multichannelstrategie
Een woordvoerder van het bedrijf meldt op de website van Emerce dat C&A hiermee vorm geeft aan zijn multichannelstrategie en voor de consument een eenduidige merkbeleving neerzet.

Albert Heijn
Met de mogelijkheid om boodschappen online te bestellen en ze even later op te halen bij een ophaalpunt richt Albert Heijn zich op klanten met een druk leven. Het voormalige familiebedrijf wil hiermee tegemoetkomen aan consumenten die na een dag op kantoor geen zin meer hebben om met een winkelwagentje de supermarkt in te lopen.

Recommended Posts
Erik Wierstra