Derde generatie diamantbedrijf richt zich op branding

 In Innovatie

Amsterdam – Langdurige relatiebinding, kwaliteit en branding zijn volgens Benno Leeser ingrediënten voor het succes van zijn familiebedrijf Gassan Diamonds.

Samen met vrouw, kinderen, schoondochter, schoonzoon en in totaal zo’n 500 (andere) werknemers werkt Leeser in het diamantbedrijf dat zijn opa opzette. Gevraagd naar de kracht van het bedrijf geeft Leeser aan dat kwaliteit en de branding van de naam belangrijk zijn. Vorig jaar voerde Gassan dan ook zijn merknaam door bij de winkels achter de douane op Amsterdam Airport Schiphol en is de winkel Amsterdam Diamond Center omgetoverd tot een Gassan flagshipstore.

Discrete familiezaak
Maar ook discretie heeft prioriteit binnen de familiezaak. “Onze sterke kant is ook dat we altijd privacy bewaren”, liet Leeser in een interview met PricewaterhouseCoopers weten. “Iedereen die bij ons gekocht heeft, kan ervan op aan dat wij nooit een naam zullen noemen.” Volgens hem is het een essentieel onderdeel van zijn bedrijfsvoering, dat langdurige relatiebinding ten goede komt.

Ondernemersfamilie
De langetermijnvisie van de ondernemersfamilie komt ook naar voren in andere voorbeelden die Leeser noemt. “Ik zie vaak toeristen die buiten staan te fotograferen, en daar ben ik blij om. Mijn medewerkers zeggen wel eens: ‘Ja, maar hebben ze wel wat gekocht?’ Dat fotograferen geeft aan dat ze blij waren met hun bezoek. Dat is belangrijk. Vandaag kopen ze niet, maar morgen misschien wel. En ze laten overal de foto’s zien.”

Recommended Posts