Doe je mee aan het onderzoek Innovatiekracht Familiebedrijven?

Innovatiekracht Familiebedrijven onderzoek EUR

Ida de Bruin, masterstudent strategisch management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, onderzoekt of de mate van invloed en betrokkenheid binnen de familie invloed heeft op de innovatiekracht binnen familiebedrijven in de (maak)industrie. Doe je mee aan het onderzoek Innovatiekracht Familiebedrijven? Klik dan hier om naar het onderzoek te gaan!

Mocht je nog vragen hebben m.b.t. het onderzoek van Ida, lees dan hieronder haar FAQ!

Wat is het doel van het onderzoek Innovatiekracht Familiebedrijven?

“Het doel van mijn scriptie is om te onderzoeken of de mate van invloed en betrokkenheid van de familie invloed heeft op de innovatie-efficiëntie van familiebedrijven. Ik zou hiermee graag een bijdrage leveren aan de Nederlandse industrie.”

Wat krijg ik als ik meedoe aan het onderzoek?

“Als tegenprestatie voor het meedoen bied ik de deelnemers graag de resultaten van dit onderzoek én mijn scriptie aan. Deze bieden inzichten over de prestaties van de deelnemende familiebedrijven t.o.v. de markt. Aan het eind van de enquête kunt u opgeven op welk e-mailadres u dit graag ontvangt.”

Hoe werkt het?

“Het invullen van de enquête is volledig anoniem en antwoorden zijn niet herleidbaar naar bedrijven of personen. Het invullen duurt zo’n 5 à 10 minuten. Omdat de pandemie voor abnormale omstandigheden heeft gezorgd, hebben sommige vragen betrekking op de jaren 2015-2019.”

Wie begeleiden het onderzoek Innovatiekracht Familiebedrijven?

“In dit afstudeeronderzoek zijn Giuseppe Criaco en Francesco Chirico mijn begeleiders. Beiden zijn expert op het gebied van familiebedrijven en gerespecteerde onderzoekers, met tal van publicaties op hun naam.”

Hoe wordt er met mijn data omgegaan?

“Ik ga vertrouwelijk met uw gegevens om. Ten eerste vult u de enquête volledig anoniem in en zijn antwoorden niet herleidbaar naar bedrijven of personen. We vragen in de enquête überhaupt niet naar de naam van u of uw organisatie en we maken ook geen gebruik van andere identificatievariabelen. Ten tweede analyseren we alle informatie alleen als geheel. Er wordt dus niet naar individuele antwoorden gekeken.”

Ga hier naar het onderzoek.

Gerelateerde berichten
Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief