Exclusiviteit familiebedrijf Oger binnenkort via webshop

 In Innovatie

Amsterdam – Uit de Van Lanschot Familiebedrijven Barometer blijkt dat familiebedrijven weinig online actief zijn, zo berichtte Fambizz al eerder. Familiebedrijf Oger Fashion krijgt dit jaar wel een webshop.

Tijdens de presentatie van de Van Lanschot Familiebedrijven Barometer vorige week donderdag was ook Sander Lusink aanwezig. De directeur Marketing & Communications van een van Nederlands bekendste modebedrijven was verbaasd over de uitkomst van de barometer, maar hij herkent het wel. Ook zijn vader, die nog van de oude generatie is, “heeft weinig met internet, hij is meer van de servicebeleving”.

Verkopen via internet
Het is er nooit eerder van gekomen de Oger-collectie online aan te bieden, maar dit jaar gaat het dan toch gebeuren. “Uit onderzoek blijkt dat onze klanten de ervaring in onze winkel niet willen missen”, vertelt Lusink, die samen met zijn broer Martijn sinds 2011 geldt als bedrijfsopvolger van het modeconcern. “Maar we zien dat concurrenten hun pakken ook verkopen via het internet. En dan kun je niet achterblijven.”

Geloof
De soft launch van de webshop staat deze zomer gepland, met als doel in september een selectie van de producten online aan te bieden. Lusink gelooft echt in de webshop. “Geografisch gezien vergroten wij hiermee onze markt. Bovendien willen we niet gezien worden als een eliteclub. We willen er voor iedereen zijn, ook voor jongeren.”

Recommended Posts