Familiebedrijf Sligro maakt balans op

 In Innovatie

Veghel – Sligro Food N.V. heeft ondanks de moeilijke economische omstandigheden in de loop van 2012 de gevolgen daarvan weten te beperken.

Familiebedrijf Sligro brengt een toelichting van de jaarcijfers naar buiten. De nettowinst over 2012 bedroeg bijna 70 miljoen euro. Dit is een afname van bijna 9 miljoen euro of 11,1 procent ten opzichte van 2011. Het resultaat kwam wel beduidend boven de door Sligro afgegeven prognose van 65 miljoen euro uit. Fambizz berichtte eerder al over de toename in omzet van 1,9 procent van Sligro.

Ingezette koers
Koen Slippens, directievoorzitter van Sligro, is content met de jaarcijfers. “De huidige economische ontwikkelingen vragen om verandering en daadkracht. Het is goed om te zien dat de ingezette koers lopende het jaar zijn vruchten afwerpt en ons resultaat in de tweede helft van 2012 zich heeft hersteld. De vrije kasstroom bereikte zelfs met bijna 95 miljoen euro het hoogste niveau ooit, een toename van 24 procent ten opzichte van 2011.”

De knop om
“Wij zijn direct of indirect afhankelijk van de bestedingen door consumenten in Nederland. Door de economische omstandigheden en het lage consumentenvertrouwen staan die onder druk en wij verwachten niet dat daarin verbetering zal optreden in 2013, mede als gevolg van overheidsmaatregelen”, aldus Slippens. “Ons jaarthema 2013 is dan ook ‘De knop om!’ Innovatie, daadkracht en een heldere en breed gedeelde visie zijn daarbij in onze ogen de ingrediënten voor succes.”

 

Recommended Posts