Familiebedrijf Spa maakt gewaagde keuze

Amsterdam – Spa gaat de prijzen richting supermarkten met 15 procent verhogen. Hiermee wil het Belgische familiebedrijf de kostenstijgingen van de afgelopen jaren compenseren.

Het Belgische water wordt door de Nederlandse supermarkten vooral gebruikt als lokartikel. De prijzenoorlog maakte het onmogelijk voor het familiebedrijf de lage prijzen die de supermarkten bieden te veranderen. Spa wil zich nu van de houdgreep verlossen. Een gewaagde keuze, stellen kenners.

Normale verhoudingen
Over de prijsstijging, die zo’n 15 procent zal bedragen, valt niet te onderhandelen, vertelt CEO Mark du Bois tegen het Financieele Dagblad. Volgens de bestuurder is de prijs voor een flesje Spa de laatste vijf jaar niet gestegen, terwijl de kosten voor energie, vruchtensappen en duurzame verpakkingen wel stegen. Du Bois beseft het gevaar van de prijsverhoging, maar is niet van plan terug te krabbelen. “We moeten terug naar normale verhoudingen.”

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief