Familiebedrijven produceren zuiveldrank voor Coca-Cola

Coca-Cola verkoopt vanaf december haar eigen melk. De zuiveldrank is geproduceerd door 92 familiebedrijven.

Frisdrankmerk Coca-Cola brengt vanaf december haar nieuwe zuiveldrank Fairlife op de markt. De melk wordt geproduceerd door 92 familiebedrijven die allen verenigd zijn in de zuivelcoöperatie Select Milk Producers. De melk wordt door de familiebedrijven duurzaam en diervriendelijk geproduceerd met een eigen melkfilteringsproces.

Fairlife
De nieuwe melkdrank Fairlife bevat minder suikers, meer eiwitten en is lactose vrij. Daarnaast bevat de zuiveldrank vijftig procent minder proteïnen en calcium. Volgens een woordvoerder van Fairlife biedt de drank een antwoord op de vraag naar betere en voedzamere producten. “Fairlife biedt de consument duurzame zuivel en kan de zuivelindustrie omgooien”, aldus de woordvoerder in de Britse editie van Metro. Deze voordelen drijven echter de prijs van de drank flink omhoog. De melk is namelijk twee keer zo duur dan reguliere melk. Daarnaast circuleren er meerdere berichten rond dit nieuws.

Marketing
Coca-Cola heeft flink geïnvesteerd in de nodige marketing om haar doelgroep warm te maken voor haar nieuwe zuiveldrank. Vooral op Facebook is fors geadverteerd. Fairlife wordt voorlopig alleen in verspreid in de Verenigde Staten. Of en wanneer het product in Nederland verkocht zal worden, is onbekend.

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief