Fambizz komt met papieren variant

Deventer – Fambizz komt in maart 2014 met een papieren variant. Fambizz Tabloid, zoals de werktitel nu nog luidt, verschijnt vooralsnog één keer per jaar in een oplage van 20.000 bij ondernemersmagazine Brookz. 

Komend jaar komt Fambizz met haar eigen magazine voor familiebedrijven. Fambizz Tabloid verschijnt in maart bij ondernemersmagazine Brookz. Het magazine wordt verspreid onder met name de grotere MKB-bedrijven in Nederland. Volgens Dennis Mensink, uitgever van de tabloid, is de doelgroep gelijk aan die van de website. “Hoewel we ons met het online platform ook wel op kleinere en hele omvangrijke familiebedrijven richten.”

Belangrijke thema’s aan bod
Met onderwerpen als bedrijfsopvolging, vermogensbeheer en financiering komen relevante thema’s uitgebreid aan bod. Maar uiteraard is er ook voldoende aandacht voor overige problemen en uitdagingen die betrekking hebben op familiebedrijven. “Bedrijfsopvolging is het bekendste thema dat familiebedrijven bindt, maar ook financiering en de omgang met het vermogen zijn relevante onderwerpen – zeker in een tijd dat banken minder makkelijk financieren”, vertelt Mensink. “In hoeverre doe je een beroep op je eigen vermogen? Welke andere alternatieven zijn er? Ben je bereid om investeerders van buiten de familie toe te laten in je bedrijf?”

Papieren ondersteuning
Fambizz Tabloid is met name bedoeld ter ondersteuning van de website. Volgens Mensink blijft de focus liggen op het online platform voor familiebedrijven en bedrijfsopvolging. De ‘krant’ dient ter ondersteuning van de online activiteiten van Fambizz en biedt partners de mogelijkheid om in één keer een breder en aanvullend publiek aan te spreken. De papieren uitgave van Fambizz bevat straks artikelen voor en over familiebedrijven, waarbij de website dient voor verdere verdieping. “We gebruiken de ‘oude journalistiek’ dus echt ter aanvulling op ons moderne platform”, aldus Mensink. “En dat de geluiden van onze doelgroep positief zijn, sterkt ons in de gedachte dat een traditioneel communicatiemiddel toch kan bijdragen aan de groei van het merk Fambizz.”

Denk mee
De titel van de Fambizz Tabloid is nog niet vergeven en daar kun jij je steentje aan bijdragen. Ben jij het creatieve brein dat de papieren uitgave van Fambizz van een mooie titel voorziet? Stuur jouw idee naar info@fambizz.nl en wie weet staat jouw (familie)bedrijf straks met een gratis advertentie in ons eigen ‘magazine’!  

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief