Twitter opent deuren voor adverterend familiebedrijf

MKB’ers, waaronder veel familiebedrijven, hebben vanaf vandaag de mogelijkheid hun reclamebeleid te richten op Twitter. Het opzetten van een gerichte campagne is hierdoor niet langer slechts een mogelijkheid voor grote bedrijven met torenhoge reclamebudgetten.

Het self-service platform voor advertenties is vanaf vandaag ook toegankelijk voor MKB-bedrijven. Door middel van ‘promoted tweets’ en ‘promoted accounts’ kunnen ondernemers nu zeer gericht hun producten en diensten onder de aandacht brengen van hun doelgroep. Deze dienst was tot nu toe slechts toegankelijk voor een selecte groep van grote multinationals. “Ook kleine en middelgrote bedrijven kunnen met behulp van dit self-service platform nu zeer gericht campagne voeren onder de door hun gekozen doelgroepen”, bevestigt Marc de Vries, Country Manager Twitter Benelux in de Telegraaf.

Self-service advertentieplatform
Het self-service advertentie platform geeft familiebedrijven de mogelijkheid om hun zichtbaarheid op Twitter te vergroten. Met dit platform beheren ze hun eigen campagnes, bepalen ze zelf het publiek en selecteren zij zelf een budget. Ondernemers kunnen met dit platform zogenaamde promoted tweets verspreiden onder hun doelgroepen. Door te kiezen uit bepaalde interessegebieden en het selecteren van passende keywords, zorgt Twitter er met een algoritme voor dat de tweets verspreid worden op de juiste plaatsen en op de timeline van de juiste gebruikers. Daarnaast hebben de adverteerders toegang tot uitgebreide analysemogelijkheden waarmee men kan meten wat het effect is van de verstuurde tweets.

Het succes
In de Verenigde Staten was het platform al eerder toegankelijk voor kleinere  bedrijven. In 2011 verschenen de eerste promoted tweets op de timeline van de gebruikers. Sindsdien is het hard gegaan. De reclame-inkomsten voor Twitter liepen binnen korte tijd al tegen de 1 miljard dollar.

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief