Webshop familiebedrijf Purdey maakt omzetgroei door slecht weer

Schijndel – De afgelopen weken heeft de webshop van modeketen Purdey een omzetgroei van 25 procent doorgemaakt in vergelijking met vorig jaar. Dat meldt FashionUnited op zijn website.

De verkoop in de fysieke winkels bleef echter hetzelfde als het jaar daarvoor. Volgens woordvoerder Jan Jans is de omzetgroei te danken aan de hevige regenval eerder deze maand.

Online winkelen
De eerste leveringen van de najaarscollectie hebben voor dit enorme hoogtepunt gezorgd in de webshop. “De Purdey collectie is in alle winkels verkrijgbaar, dus daar kan het niet aan liggen”, zo zegt Jans. “Het enige dat rest is het weer. Als het pijpenstelen regent is het aannemelijk dat mensen eerder thuis een online bestelling doen, dan dat men gaat winkelen. En regen hebben we genoeg gehad.” Vooral de wat warmere kleding als gebreide vesten en bouclé blazers werden veelvuldig aangeschaft in de webshop.

Eigen labels
Het familiebedrijf dat in 1980 is begonnen, heeft een uitgebreide collectie voor de modebewuste vrouw. Naast zelfstandige merken als Brax, Rosner, Mark en Josephine & Co, verkoopt Purdey ook de eigen labels Purdey, Far Hills, Blanche en Blanche Sports. De modeketen is een onderdeel van familiebedrijf Brova Groep, waar ook Duthler en HoutBrox onder vallen.

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief