Fransen Gerrits ziet omzet met meer dan 40 procent stijgen

 In Bestuur & Personeel

Afgelopen jaar zag Fransen Gerrits, mede dankzij een overname, zijn omzet groeien tot meer dan 230 miljoen euro. Hiermee is het bedrijf de tweede grootste groeier in de familiebedrijven top-100. 

Elk jaar publiceert Elsevier de Familiebedrijven Top-100. Hierin worden de 100 familiebedrijven met de grootste omzet in kaart gebracht. De lijst wordt aangevoerd door de familie Heineken. Voor veevoerproducent Frensen Gerrits is het de eerste keer dat ze worden opgenomen in de selectie. Dit dankzij een omzet die met maar liefst 44 procent steeg tot 231 miljoen euro. We spreken met Huub Fransen, CEO en eigenaar van Fransen Gerrits.

Van molenaar tot internationale voederspecialist
Fransen Gerrits groeide in zijn 118-jarig bestaan uit tot een van de belangrijkste voederspecialisten in Nederland. Wat in 1897 begon als een simpele molenaar, groeide uit tot een miljoenenbedrijf dat jaarlijks ruim 700.000 ton voer produceert voor de varkens-, rundvee- en konijnenhouderij. Naast het produceren van voer biedt het familiebedrijf ook verschillende diensten zoals advies, opslag en logistiek.

Klanten centraal
Over de oorzaak van het succes van het familiebedrijf is Fransen erg duidelijk: “Door de dingen waar je voor staat gewoon heel erg goed te doen en met beide benen op de grond te blijven staan. Dit doen we al vier generaties lang en dat werpt duidelijk z’n vruchten af. We zijn het afgelopen jaar gegroeid door autonome groei maar vooral door de overname van Van Heeswijk Veghel BV. Met de overname groeide ook het werknemersbestand van ongeveer 100 naar iets meer dan 150 werknemers.”

Service
Het familiebedrijf biedt ook meer dan voer alleen. “Het voer dat wij leveren komt met alle service die erbij hoort. Niet alleen logistiek, maar ook welk voer ze precies moeten inzetten voor dierengezondheid en het klimaat in de stal. We steunen de klanten ook in de ontwikkeling en innovatie, om zo succesvol mogelijk te worden met hun boerenbedrijf. We leveren zowel aan kleine boeren als grote kwekerijen”, aldus Fransen.

Toekomst
Over de toekomst wil Fransen niet al te veel kwijt: “We hebben wel de ambitie om een goed familiebedrijf te blijven en de beste in de markt te zijn. Specifiek willen we niet veel kwijt over onze toekomst, maar we sluiten zeker niets uit.”

Fambizz Post
Over een aantal weken komt de Fambizz Post weer uit, de tabloid van ons platform. Hierin spreken de drie grootste nieuwkomers over het succes en de toekomst van het familiebedrijf en de sector.

Recommended Posts