Geen crisis bij Koningin Juliana Toren

 In Finance, Innovatie

Apeldoorn – Ondanks de economische crisis was 2013 het succesvolste jaar ooit voor familiebedrijf Koningin Juliana Toren. Niet eerder werd het attractiepark door zo veel mensen bezocht.

Afgelopen jaar was het succesvolste jaar uit de geschiedenis van familiebedrijf Koningin Juliana Toren. Ondanks de crisis ontving het attractiepark meer bezoekers dan ooit tevoren. Het exacte aantal bezoekers van afgelopen jaar heeft het familiepretpark, dat het levenslicht zag in 1910, nog niet bekend gemaakt, maar wel zegt Koningin Juliana Toren dat de bezoekersaantallen in 2013 met negentien procent zijn gestegen. Uit een brancheanalyse van de website Uitmetkorting.nl in januari 2013 bleek al dat de dagattracties het zomerseizoen positief tegemoet zagen.

Bezuinigen
De stijging van het aantal bezoekers van een pretpark als Koningin Juliana Toren komt mede doordat steeds minder Nederlanders naar het buitenland op vakantie gaan. Ruim een kwart van de Nederlanders verwachtte in 2013 niet op vakantie te gaan naar het buitenland door bezuinigingsoverwegingen. Bij het familiepretpark uit Apeldoorn gaf men destijds al aan dat het groeiende aantal thuisblijvers een positief effect heeft op de bezoekersaantallen van het pretpark en dat is nu ook gebleken. Volgens Koningin Juliana Toren willen mensen niet allen maar thuis blijven zitten en daarom kiezen ze sneller voor een dagje uit.

Andere weg
Koningin Juliana Toren begon ooit enkel en alleen als attractiepark, maar vandaag de dag bestaat het familiebedrijf uit meer dan alleen achtbanen en draaimolens. De afgelopen jaren sloeg het attractiepark een andere weg in, waarbij het nu probeert om de volledige beleving neer te zetten voor trendy gezinnen. Volgens het attractiepark is entertainment tegenwoordig voor de meeste gezinnen met kinderen doorslaggevend om voor een bepaald dagje uit te kiezen. Koningin Juliana Toren speelt hier handig op in door de populaire mascottes Jul de Muis en Julia extra in te zetten.

Vooruitzichten
Hoewel 2013 al een groot succes was, verwacht het familiepretpark nog meer spektakel voor 2014. Dit concludeert Koningin Juliana Toren onder meer uit de verkoop van de gezinsabonnementen. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar verkocht het familiebedrijf al twee keer zoveel gezinsabonnementen. Ondanks de crisis verwachten veel pretparken dat ook 2014 een goed jaar wordt. Mensen zijn nog steeds voorzichtig en kiezen daardoor ook dit jaar sneller voor een dagje uit dan voor een vakantie in het buitenland.

Recommended Posts