Gezonde groei voor familiebedrijf met passie voor kaas

Lopik – A-ware Food Group heeft vorig jaar goede zaken gedaan. Dat blijkt uit de cijfers die het familiebedrijf bekend heeft gemaakt. De omzet is in 2012 gestegen met maar liefst 9 procent naar 1,1 miljard euro.

A-ware Food Group, een familiebedrijf dat gespecialiseerd is in het rijpen, versnijden, verpakken, opslaan, transporteren en verhandelen van kaas en andere foodproducten, laat met de jaarcijfers van 2012 zien dat groei ook in tijden van crisis nog altijd mogelijk is. Het bedrijf toont een omzetgroei van iets meer dan 1 miljard euro in 2011 naar 1,1 miljard euro in 2012. Een stijging van ruim 9 procent. Ook het bedrijfsresultaat voor afschrijvingen, de ebitda, steeg met 9,5 miljoen euro naar 50,7 miljoen euro. Het netto resultaat voor belastingen is gestegen naar 21,1 miljoen.

Belangrijke stap
De CEO van A-ware Food Group, Jan Anker,laat weten erg verheugd te zijn met de geboekte resultaten. “Met de inzet van alle medewerkers en dankzij het vertrouwen van onze klanten hebben we dit resultaat kunnen bereiken. Het jaar 2012 was in alle facetten een bijzonder jaar. Met de aangekondigde bouw van de kaasfabriek in Heerenveen is opnieuw een belangrijke stap gezet voor de toekomst van ons familiebedrijf.” De bouw van de kaasfabriek, die afgelopen mei gestart is, ligt op schema. Het bedrijf doet echter geen uitspraken over de verwachtingen voor 2013 in verband met de veranderlijke omstandigheden op de kaasmarkt.

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief