Goede voornemens Van Doorn: de successen vasthouden

Het nieuwe jaar is van start. De perfecte gelegenheid om met familiebedrijf Van Doorn Geldermalsen B.V. vooruit te blikken op het jaar van hun vijftigste verjaardag.

“Voor ons is 2012 een heel mooi jaar geweest”, begint Robert van Doorn, de derde generatie binnen het familiebedrijf. Hij zag in 2011 de omzet van het bedrijf groeien met 60 procent. “Daar kun je alleen niet van eten. Het moet ook nog wat opleveren.” In 2012 hebben zij daarom de kosten in de hand proberen te houden. “En dat is redelijk gelukt.” Het aannemingsbedrijf bevindt zich in een lastige markt maar handhaaft zich door te richten op kwaliteit en innovatie, aldus de manager geïntegreerde projecten. “De grootste uitdaging voor 2013 is het besparen van kosten en tegelijkertijd de kwaliteit proberen te behouden.”

Goede voornemens
In dit nieuwe jaar wil het familiebedrijf de huidige manier van zakendoen voortzetten en zo het succes staande houden. “We gaan ons dit jaar nog steviger richten op langdurige integrale onderhoudscontracten”, vertelt Van Doorn. In 2010 en 2011 is er een kenmerkende ontwikkeling in de organisatie geweest. Het bedrijf heeft extra geïnvesteerd in het aantrekken van de juiste mensen. “Dat heeft gezorgd voor een positieve spin-off: we kunnen kwaliteit leveren, omdat we ook de werknemers met kwaliteit hebben.”

50-jarige jubileum
Dit jaar viert het familiebedrijf zijn vijftigste verjaardag. Van Doorn wil een mooi jubileumjaar neerzetten. “De bedoeling is om er een mooi jaar van te maken, waar we over nog eens vijftig jaar met plezier op terug kunnen kijken.” Het jubileumjaar valt samen met de start van een nieuw strategisch vijfjarentraject. “Daarin zullen we vooral vasthouden aan wat we tot nu toe bereikt hebben.” Maar er worden ook nieuwe plannen ontwikkeld. Zo springt Van Doorn in op de verdere ontwikkeling van de geïntegreerde contractvormen. “We gaan vooral kijken naar de behoefte van de klant en invulling geven aan de wensen.”

Het familiebedrijf
Van Doorn Geldermalsen B.V. probeert alert te blijven op het feit dat ze ten eerste een bedrijf zijn en daarna pas een familiebedrijf. “We hebben juist geïnvesteerd in mensen met expertise, ook buiten de familie.” Dat wil niet zeggen dat ze niet voor elkaar door het vuur gaan. “Het maakt niet uit of je Van Doorn heet of een andere achternaam hebt, als collega haak je aan binnen de familie.” De tweede generatie van het familiebedrijf geeft de nieuwe ontwikkelingen de ruimte. “We krijgen alle kansen om het bedrijf te vernieuwen en te ontwikkelen in de markt.”

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief