Heineken nieuwe sponsor Rijksmuseum

 In Finance, Innovatie

Amsterdam – Familiebedrijf Heineken is de nieuwe sponsor van het Rijksmuseum. Voor een periode van drie jaar wordt Heineken de ‘preferred supplier’ van bier voor het museum.

De officiële heropening van het Rijksmuseum vindt plaats op 13 april 2013. Het Groot Café in het entreegebied opent dan ook haar deuren. Gedurende 365 dagen per jaar wordt daar het bier van familiebedrijf Heineken geschonken. Volgend jaar gaan er in de Philipsvleugel nog een restaurant en café open, waar ook het bier van de bekende brouwer wordt geserveerd aan de verwachte twee miljoen jaarlijkse bezoekers.

Aanleiding sponsorship
René Hooft Graafland, CFO van Heineken, geeft aan dat de samenwerking een interessante aanleiding heeft. “De heropening van het Rijksmuseum in april en het 140-jarig bestaan van het Heineken-merk in 2013 vormen een mooie aanleiding om deze twee Nederlandse iconen nu samen te laten werken.”

Uitstraling van Heineken
Woordvoerder John-Paul Schuirink van Heineken vult aan dat het Rijksmuseum een toeristische trekpleister is, die erg bij de uitstraling van het Heineken-merk past. “Heineken is erg kritisch qua sponsorship”. Zo is het familiebedrijf ook sponsor van de Champions League en James Bond. Gisteren is de handtekening onder het contact gezet. Voor 13 april willen Heineken en het Rijksmuseum de details op papier hebben staan.

Recommended Posts