Imagoboost voor familiebedrijf Zeeman

 In Innovatie

Alphen aan den Rijn – Textielgigant Zeeman heeft weer een ludieke marketingcampagne gelanceerd om het imago op te poetsen.

Na de gele boxershort met daarop de merknaam Zeeman, komt het familiebedrijf nu met een felgeel T-shirt waar de naam van de keten prominent op de borst prijkt. Dat laat Management Team weten op zijn website.

Beperkte oplage
Zeeman opende afgelopen woensdag ook een eigen webwinkel. Volgens Jacques van der Bom, marketing- en communicatiemanager bij Zeeman, is dit puur toeval. “Het shirt is een knipoog naar de zomer, waarin veel mensen kleding dragen met een merknaam erop”, aldus Van der Bom. Volgens hem heeft de textielgigant maar een beperkte oplage van het reclameshirt.

Ware hype
Het T-shirt is niet de eerste actie waarmee Zeeman de aandacht probeert te trekken. In 2009 was de gele Björn Borg-achtige boxershort van Zeeman een ware hype. Ook tijdens de guerillamarketing op de Amsterdam International Fashion Week waren alle ogen gericht op het textielbedrijf. De onderneming lanceerde daar het merk ‘Frank’, zonder dat iemand wist dat het afkomstig was van Zeeman.

Imagoboost
Zeeman hoopt volgens Van der Bom met dit soort acties een boost te geven aan het imago van het bedrijf. “We willen duidelijk maken dat goede kleding niet duur hoeft te zijn.” De huidige campagne gaat deze keer ook interactief via de smartphone app Repudo. Gebruikers van die app kunnen zo op zoek naar virtueel verstopte T-shirts, en deze daarna ‘oprapen’ met hun smartphone. Het T-shirt wordt daarna geheel gratis thuisgestuurd.

Of het reclameshirt net zo’n hype wordt als de boxershort is nog even afwachten. “De tijd zal het leren”, zegt Van der Bom. Binnen een dag waren er al honderden exemplaren besteld. “Die worden zeker gedragen.” Ondanks dat het T-shirt gratis te bestellen is, zijn de verzendkosten overigens wel voor de koper.

Recent Posts