Johma wil terug naar ‘familiewaarden’

Losser – Medewerkers meer betrekken bij het werk om zo te innoveren. Saladeproducent Johma lijkt terug te willen naar de cultuur van een familiebedrijf, wat ze vroeger zelf was.

Johma bewandelt het zakelijke pad van meer ambitieuze familiebedrijven. De saladeproducent begon in 1968 in een garagebox van oprichter Johan Schreur en zijn vader Martin. Na forse groei door de jaren kwam er interesse van buitenlandse kopers. Enige tijd geleden kwam het bedrijf weer in Nederlandse handen middels overname door een investeringsmaatschappij.

Oude waarden
De afgelopen jaren is er weinig geïnvesteerd in innovatie van producten en processen. Bovendien hebben er enkele ontslagrondes plaatsgevonden. Die ontwikkelingen hebben een nadelig effect gehad op de werkvloer, weet Twente FM. Met een cultuuromslag lijkt Johma oude waarden in ere te willen herstellen. De organisatie heeft er vertrouwen in dat het verhogen van de betrokkenheid van medewerkers innovatieve ideeën oplevert om marktaandeel te heroveren. En die benadering zal menig familiebedrijf zeker bekend voorkomen.

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief