Kaasgadgets familiebedrijf Boska populair in VS

 In Innovatie

Bodegraven – De Verenigde Staten en kaas, je zult niet meteen denken dat het een succes is, maar familiebedrijf Boska Holland schiet met haar kaasgadgets in de roos.

Het zijn vooral de roestvrijstalen kaasschaaf, fondue voor buiten en zakjes om tosti’s te maken in een broodrooster die overzees gretig aftrek vinden. Met name in grote steden aan de Oostkust en Californië, zo weet het Financieele Dagblad.

Veel respons
De familiezaak richt zich al flink wat jaren op de Amerikaanse markt, maar zag de verkopen flink schommelen en in een dal belanden. Totdat de producten van Boska zonder commerciële inmenging besproken werden in enkele goed bekeken Amerikaanse tv-shows. “Dat heeft veel respons en orders opgeleverd”, zegt eigenaar Martijn Bos tegen de krant.

Groei
Bos is de vierde generatie in het familiebedrijf, dat in 1896 is opgericht. Sinds zijn aantreden in 2000 is het bedrijf zich meer op het buitenland gaan richten en is de omzet verdrievoudigd. En de rek lijkt nog niet uit de groei: Amerikanen eten steeds meer kaas, tegenwoordig zo’n drie keer zoveel als in de jaren ’70.

Recommended Posts