Ervaren ondernemers staan Fambizz-uitgever strategisch bij op gebied van duurzaamheid en kwaliteit
Ondernemers Merijn Everaarts (Dopper), Carlijn Postma (ex-The Post en auteur ‘Bingemarketing’) en Peter de Boer (ex-Onna Onna) vormen per direct de Raad van Advies (RvA) Mediatic, uitgever van Fambizz. Het Amsterdamse contentmarketing- en PR-bureau voor vooruitstrevende organisaties heeft daarmee een groep ondernemende deskundigen verzameld die het bedrijf voorzien van strategisch advies.
Merijn Everaarts is een succesvolle ondernemer met een sterk duurzaam verhaal. Met zijn achtergrond als oprichter van Dopper, plant-based restaurant Mama Gaia en sustainable werk- en meetinghub Oceans, heeft Everaarts waardevolle expertise op het gebied van ondernemerschap en duurzaamheid en sluit hij perfect aan bij de doelgroep van Mediatic.“Ik hoefde niet lang na te denken toen Dennis me vroeg plaats te nemen in de RvA” zegt Everaarts. “Mediatic richt zich op duurzame organisaties en in die hoedanigheid zijn we bij Dopper ooit met elkaar in contact gekomen. We delen een passie voor duurzaamheid en ondernemerschap. Als ik ze met mijn ervaring kan ondersteunen, doe ik dat graag.”
Carlijn Postma
Mediatic verwelkomt ook Carlijn Postma in de Raad van Advies. De oprichter van contentmarketingbureau The Post en auteur van ‘Bingemarketing’ heeft diepgaande kennis van bureauland en het vakgebied contentmarketing en kan het Amsterdamse bureau daarom op detailniveau adviseren. Postma: “Door de jaren heen heb ik vaak met Mediatic samengewerkt. Omdat ik zelf eigenaar ben geweest van een groeiend bureau zie ik kansen, maar ken ik ook de valkuilen. Ik vind het ontzettend leuk dat ik nu vanaf de zijlijn kan meekijken en Mediatic mag adviseren op dat stuk waar ik goed in ben, zonder alle randzaken. Dat is een rol die mij goed past.”
Peter de Boer
Met Peter de Boer is Mediatic’s Raad van Advies compleet. Na een bliksemcarrière die hem op jonge leeftijd tot de internationale board van reclamebureau Saatchi en Saatchi bracht, stond De Boer onder andere aan het roer bij Onna Onna. Deze vrouwenverzekeraar werd door de Consumentenbond twee keer uitgeroepen tot verzekeraar van het jaar. Creatief strateeg De Boer heeft uitgebreide ervaring in het bouwen van merken én bureaus. “Mediatic is een bureau waar ik graag mee samenwerk”, zegt De Boer. “Ik ben zeer te spreken over wat zij doen en de manier waarop ze dat doen. Onze gedeelde focus op de nieuwe, Rijnlandse economie loopt ook synchroon. Ik vind het mooi dat ik mee mag denken over de verdere ontwikkeling van het bureau.”
Enthousiast en trots
Dennis Mensink, eigenaar en oprichter van Mediatic vat samen: “Ik ben ontzettend trots dat deze drie specialisten ons bijstaan. Merijn is een topondernemer met oog voor duurzame ontwikkelingen en sluit daarmee perfect aan bij onze missie. Carlijn heeft haar sporen verdiend in ons vakgebied en weet dus als geen ander wat de consequenties zijn van bepaalde keuzes. Peter is een van de creatiefste marketingmensen die ik ken; zijn vragen zijn altijd scherp en uitdagend. Ik heb al gemerkt dat niemand van hen bang is om echte feedback te geven. Ik kijk daarom uit naar onze samenwerking.”