MKB-bedrijven laten digitale kansen liggen

Uit onderzoek blijkt dat ruim de helft van de ondervraagde MKB-bedrijven, waaronder familiebedrijven,  geen aandacht besteedt aan SEO (zoekmachineoptimalisatie). Daartegenover staat dat 77 procent aangeeft dat het belangrijk is om een goede positie in de zoekresultaten in Google te hebben.

Ruim de helft van de ondervraagden zijn van mening dat goede zoekresultaten in Google belangrijk zijn voor het bedrijf. Toch maakt maar 17 procent van de ondervraagden gebruik van SEO.

Groei
Wanneer een MKB-bedrijf aandacht besteedt aan SEO, verdriedubbelt het aantal klanten dat via Google met hen in aanraking komt, blijkt uit het onderzoek. Volgens Koen van Deudekom, directeur van Argeweb die het onderzoek uitvoert, is dat een belangrijke ontwikkeling: “Dit is een positieve groei dat het nut en succes van de inzet van SEO benadrukt.” Daarnaast verwacht de helft van de ondervraagden dat online concurrentie de komende vijf jaar toeneemt.

Kennis tekort
Ruim 37 procent van de ondervraagden werkt niet met SEO, omdat men het niet nodig vindt. Daaropvolgend zegt 29 procent dat men er te weinig kennis over heeft om er mee aan de slag te gaan. Het overige deel vindt dat het verdiepen in de zoekmachineoptimalisatie te veel geld kost. Dit onderzoek is uitgevoerd door hostingprovider Argeweb.

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief