Nile Travel: innoverend familiebedrijf [afl. 5]

 In Innovatie

De jongste generatie van de familie Moustafa zorgde voor een nieuwe strategie en snelle groei van hun familiebedrijf Nile Travel. Een supermarkt met Egyptische producten groeide daardoor uit tot een succesvol reisbureau met ambitieuze plannen.

Deze reeks vertelde het verhaal van de familie Moustafa. Magdy Moustafa begon ooit een Egyptische supermarkt dat uitgroeide tot een reisbureau. Moustafa’s zoon Sherif is inmiddels druk bezig met bedrijfsinnovatie. Hij voegde verschillende nieuwe elementen aan het familiebedrijf toe, zoals Vliegfabriek.nl. Dit is de laatste aflevering over het familiebedrijf Nile Travel.

Trots
Het afgelopen jaar was voor Nile Travel, net als voor de meeste bedrijven in de reisbranche, niet gemakkelijk. Sherifs reizen naar Egypte zijn er zelfs bij ingeschoten, vertelt hij: “Het was een moeilijk seizoen. De vraag is nauwelijks afgenomen, maar onze marges zijn dunner geworden door gestegen prijzen, onder meer door de vliegtaks. We wilden onze prijzen niet verhogen, want de concurrentie is groot. Gelukkig begint de markt zich nu weer langzaamaan te stabiliseren.” Sherif is optimistisch over de toekomst van Nile Travel. De Egyptereizen blijven de kern van de onderneming, maar door de verbreding van de activiteiten is het bedrijf stabieler geworden.

Zus Haydi is bijna afgestudeerd en kan Sherif steeds meer taken uit handen nemen. De pater familias is vanuit Egypte vooral erg trots op het zakelijk instinct van zijn zoon. Vader en zoon brainstormen regelmatig over de strategie van het bedrijf. Hoewel Sherif het familiebedrijf van zijn vader in enkele jaren tijd bijna onherkenbaar heeft veranderd, leidde dat nooit tot onenigheid. Sherif: “Mijn vader wil gewoon heel graag dat wij succes hebben.”

Dit artikel is geschreven in samenwerking met de redactie van overnamematch.nl.
Lees ook deel 4 van de serie artikelen over dit thema.

Recommended Posts