Overname C1000 door Jumbo werpt vruchten af

 In Finance, Innovatie

Veghel – Familiebedrijf Jumbo heeft inmiddels 95 C1000-supermarkten omgebouwd naar de Jumbo-formule. Over het algemeen behalen deze supermarkten nu een grotere omzet.

Familiebedrijf Jumbo heeft in 2013 in totaal 78 supermarkten omgevormd tot Jumbo. Dit brengt het totaal van omgebouwde C1000-supermarkten naar Jumbo op 95. Dit jaar verwacht het familiebedrijf een honderdtal C1000-supers om te bouwen. “We hebben het afgelopen jaar veel geleerd van de ombouw en dat werpt nu zijn vruchten af”, stelt Jumbo-directeur Frits van Eerd.

Omzetontwikkeling
Niet alleen is het aantal Jumbo-filialen behoorlijk toegenomen, ook nam de omzet een vlucht. De omgebouwde winkels voldoen volgens Jumbo aan de verwachtingen. Over het algemeen genomen behalen de winkels zelfs meer omzet dan in de periode dat zij nog een C1000 waren. “Daarnaast laten de omzetten mede dankzij de nieuwe openingscampagne een beduidend beter beeld zien”, aldus Van Eerd. “Tevens doen wij er alles aan om de winkels die aanvankelijk achterbleven eveneens op het gewenste niveau te krijgen.” De totale omzet van Jumbo lag met bijna 7,1 miljard euro in 2013 bijna twee procent hoger dan een jaar eerder.

Versterkte formule
De omzet van het familiebedrijf mag dan wel gestegen zijn, maar Jumbo kijkt verder dan de omzet alleen. Familiebedrijven kenmerken zich door hun sterke langetermijnvisie en Jumbo richt zich daarom onder meer op het ontwikkelen van de Jumbo-formule. Innovaties en het opnemen van passende C1000-elementen versterken de formule alleen maar verder. “In deze economische tijden leggen wij de nadruk op wat onze klanten belangrijk vinden en waar Jumbo groot mee is geworden: gegarandeerd de allerlaagste prijzen”, zegt Van Eerd. “Dit zullen we ook in 2014 blijven doen.”

Recommended Posts