Partnerbijdrage: Op MyGo worden klant en vakspecialist eenvoudig gematcht

MyGo

Voor kleinere familiebedrijven is het vaak lastig om op te vallen tussen de grotere bedrijven. Door uw diensten op een platform als MyGo te plaatsen, komt u als vakspecialist direct in contact met klanten uit uw regio.

Hoe werkt matching bij MyGo?

De Gouden Gids, het dikke boekwerk waarin alle vakspecialisten als schilders, tegelzetters en hoveniers terug te vinden waren, is een relikwie uit lang vervlogen tijden. Tegenwoordig vindt men de vakspecialist vooral na een korte zoekopdracht via Google. Het is lastig om op die manier op te vallen tussen alle andere zoekresultaten. Bovendien blijft het voor de klant spannend of een dienstverlener daadwerkelijk een expert is voor de gevraagde opdracht.

Hier zijn inmiddels interessante platformen door ontstaan die dienstverleners en klanten op de juiste manier bij elkaar brengen. Een goed voorbeeld hiervan is het service platform MyGo. Dit is een platform, vergelijkbaar met Uber en Thuisbezorgd. Particulieren en bedrijven geven aan voor welk type klus ze iemand zoeken en waar dit het geval is. Op basis hiervan worden klanten op de best mogelijke manier gematched met 100% passende dienstverleners. MyGo noemt dit zelf ‘vinden zonder zoeken’.

Het contact tussen dienstverlener en opdrachtgever verloopt vervolgens op vier mogelijke manieren:

  • Bellen met de klantenservice van MyGo. Deze brengt een klant dan vervolgens met je in contact.
  • Direct een afspraak inplannen.
  • Opdrachtgevers geven een tijdvak aan waarin ze teruggebeld kunnen worden.
  • Offerte(s) aanvragen.

De ‘Big Five’ voor elke professional op MyGo

Het is eenvoudig om je als dienstverlener in te schrijven bij MyGo en op die manier meer klanten te bereiken. Je geeft heel eenvoudig door in welke gemeenten je actief bent en welk type klussen men aan jouw familiebedrijf kan toevertrouwen. Vervolgens word je als MyGo dienstverlener gescreend op vakkennis, ervaring, klantgerichte houding en keurmerken.

Als vakspecialist van MyGo heb je een vakgerelateerde KvK-inschrijving. Daarnaast onderschrijf je de belangrijke kwaliteits- en servicemaatstaven, de zogenaamde ‘Big Five’:

  • Kwaliteit
  • Professionaliteit
  • Omgangsvormen
  • Communicatie
  • Afspraken nakomen

Daarnaast staat het je vrij om ook andere interessante informatie door te geven, zodat opdrachtgevers daar direct gericht op kunnen filteren. Wat doet jouw familiebedrijf bijvoorbeeld op het gebied van Verantwoord Maatschappelijk Ondernemen? Ben je 24/7 of voor spoedklussen beschikbaar? Zijn er mobiele betaalmogelijkheden en over welke keurmerken beschik je? Door de opdrachtgever direct dit soort vragen te stellen, wordt een aanzienlijk deel van de FAQ’s al afgevangen.

Naast talloze technische klussen en projecten die in en om het huis moeten gebeuren, kunnen ook juridische hulpverleners en financiële dienstverleners op dit platform terecht. Op de website staat een uitgebreid overzicht van de verschillende taken waarvoor MyGo professionals biedt.

Op het platform is overigens ook ruimte voor pagina’s met een uitgebreide uitleg over de verschillende klussen. Hier worden de meest voorkomende taken voor allerlei onderwerpen uitgelegd. Voor de pagina ‘duurzaam wonen’ betekent dit bijvoorbeeld een toelichting over domotica, terwijl er op de pagina ‘glaszetter’ van alles valt te lezen over de details van dubbel glas zetten, kapotte ruit, inbraakwerend glas en veel meer.

MyGo: een ideaal platform voor familiebedrijven

Platformen als MyGo zijn een ideale manier voor kleine, onafhankelijke ondernemers om een zo groot mogelijk bereik te krijgen. Juist familiebedrijven kunnen dankzij de vaak uitstekende professionaliteit en prettige floreren op dergelijke platformen.

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief