Sissy-Boy wordt overgenomen door familiebedrijf Termeer Group

 In Bedrijfsoverdracht, Homepage

Terwijl de familie Blokker een winkelketen kwijtraakt, maakte een ander familiebedrijf zaterdag bekend dat zij het failliete Sissy-Boy overnemen. Op deze manier probeert Termeer Group, waar nog enkele andere grote merknamen onder vallen, de eigen positie in het modelandschap verder te versterken.

Het kan snel gaan: na een slechte zomer en tegenvallende decembermaand stond het water kledingketen Sissy-Boy aan de lippen. Een oplossing leek gevonden, maar toen een Nederlandse investeerder (naar verluid eveneens een familiebedrijf in de kledingbranche) zich eind maart op het laatste moment terugtrok, werd een ‘soepele verkoop’ onmogelijk. Brand Retail Group, sinds 2017 eigenaar van Sissy-Boy, vroeg uitstel van betaling aan, wat eind vorige week leidde tot een faillissement, uitgeroepen door de rechtbank in Amsterdam.

In een persbericht laat het familiebedrijf Termeer Group op zaterdag 13 april weten dat zij Sissy-Boy over gaan nemen. Hiermee wordt het mode- en lifestylemerk opnieuw onderdeel van een familiebedrijf: in 2012 nam Varova Investments een meerderheidsbelang in Sissy-Boy, dertig jaar nadat Michael Smit in de Amsterdamse Kalverstraat de eerste boetiek opende. Smit zelf overleed in 2011, op 53-jarige leeftijd, aan de gevolgen van een non-Hodgkin-lymfoom.

Termeer Group

Door Sissy-Boy over te nemen, hoopt Termeer Group zijn positie op de kledingmarkt verder te versterken. Een markt die het bedrijf door en door kent: al sinds 1909 bedient de familie Termeer de modewereld, met als bekendste namen uit de Nederlandse winkelstraten de schoenenmerken Sascha en Manfield. De mode- en lifestyleproducten die Sissy-Boy verkoopt, moeten hier een aanvulling op zijn.

Sissy-Boy dat opnieuw deel uitmaakt van een familiebedrijf; goed nieuws als we Ward Termeer, CEO van Termeer Group, mogen geloven: “Familiebedrijven zijn de ruggengraat van onze economie. Door Sissy-Boy op te nemen in onze familie, willen we de kracht en de potentie die in het merk zitten opnieuw de juiste voedingsbodem bieden.”

De familie Termeer laat weten dat het alle Nederlandse vestigingen, 45 in totaal, open wil houden. Daarnaast maakte de curator zaterdag bekend dat het familiebedrijf van plan is om tachtig procent van de ruim 600 medewerkers een nieuwe arbeidscontract aan te bieden. Precieze aantallen moeten echter nog bekend worden gemaakt.

Recommended Posts