The Social Selling Company van start

Bedrijven dienen hun commerciële afdeling te innoveren. Dit kan met social selling. Daarom is Wessel Berkman (The Brown Paper Company) onlangs The Social Selling Company gestart.

The Social Selling Company ondersteunt bedrijven met een geïntegreerde benadering bij de nieuwste manier van commercie bedrijven. De organisatie richt zich, onder leiding van Carola van der Linden, op bedrijven die ondersteuning zoeken bij het bedrijven van commercie anno 2017. Concreet wordt hulp geboden bij het inrichten van bijvoorbeeld marketing automation, social listening en het vormgeven van complete transities. Ook geeft The Social Selling Company trainingen op het gebied van social media, contentcreatie en management.

“Het veranderende koopgedrag van de klant zorgt dat er een geheel nieuwe blueprint nodig is voor commerciële organisaties”, legt Berkman uit. “Het gaat echt om een revolutie, geen evolutie. Het begrip sales krijgt een nieuwe lading; als salespersoon moet je echt meerwaarde creëren. Meer dan ooit.”

Sales in de digitale wereld
Carola van der Linden, afgelopen jaren door Onalytica geroemd als (global) social selling influencer en door LinkedIn uitgeroepen tot Most Engaged Marketer: “De klant van vandaag is digitaal en social connected en heeft toegang tot informatie wanneer en waar hij maar wil. De klant is empowered als nooit tevoren. Dat heeft een immense impact op de activiteit van de verkoper. Het zogenaamde cold calling verliest zijn impact en is zelfs per 2018 verboden: klanten willen niet meer gestoord worden door iemand die maar weinig weet van zijn problematiek. Social selling is noodzakelijk, wil je blijven verkopen en je blijven onderscheiden op de markt.”

Social influencer Perry van Beek en social selling-specialist Jamie Shanks zijn eveneens verbonden aan The Social Selling Company. Van Beek heeft sinds 2007 al tienduizenden salesprofessionals geleerd hoe zij LinkedIn en Twitter kunnen inzetten om new business te genereren. The Social Selling Company en Sales for Life (Jamie Shanks) rollen momenteel gezamenlijk een programma uit voor een van de grootste ICT-leveranciers, om samen met al hun partners commercieel het verschil te maken in de markt.

Geïntegreerde benadering

Berkman schreef de laatste jaren diverse managementboeken gericht op commercie en ziet dat veel bedrijven fragmentarisch aan de slag gaan met social selling. “Af en toe een training lost het kernprobleem niet op. Daarmee behaal je niet het beoogde resultaat.” Een geïntegreerde benadering, een vernieuwde commerciële blueprint, is noodzakelijk, stelt Berkman. “Wij transformeren organisaties met die aanpak om gedragsverandering te verwezenlijken en commercie te boosten. In onze methodiek werken marketing en sales als één afdeling samen; dan zijn de resultaten simpelweg het best.”

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief