Varova neemt familiebedrijf Sissy-Boy over

Beverwijk – Investeringsmaatschappij Varova neemt een meerderheidsbelang in Sissy-Boy. “Door Varova houden we het goede van een familiebedrijf, maar kunnen we versneld verder professionaliseren”, zegt Bob Mols van Sissy-Boy.

Fashion-winkelketen Sissy-Boy, dat dit jaar alweer dertig jaar bestaat, zocht na het overlijden van oprichter Michael Smit in 2011 naar een zakelijke partner. Dit voorjaar kwamen de winkelketen en Varova Investments met elkaar in contact. Ze sloten de deal vorige week. “Het was een lange kennismaking”, zegt Maarten Vaessen, partner bij Varova, tegen Fashion United. “Als we ergens in investeren dan willen we wel weten wat de kansen en bedreigingen zijn van het bedrijf.”

Ontwikkelingen
In de modebranche had Varova al deelnemingen in de merken Gsus, Tumble ’n Dry en Koi. Vaessen zegt over Sissy-Boy: “Een onderscheidende formule die perfect aansluit bij de huidige belevingstrend.” Door de overname is uitbreiding voor Sissy-Boy mogelijk, maar het bedrijf wil niet te snel groeien. “Dan groeien we stuk”, zegt directeur Mols. Voorlopig zal de aandacht voornamelijk naar de webshop gaan en het verbeteren van de formule. Smits wilde van Sissy-Boy een Europese keten maken, maar voorlopig is dat nog niet aan de orde. De winkelketen ziet nog genoeg groeipotentie in Nederland en België.

Geen grote veranderingen
De erfgenamen van Smit zijn actief bij het familiebedrijf betrokken en houden een minderheidsbelang. Het management zal aanblijven en ook grote ontslagen zijn niet aan de orde. “We kiezen nu voor de continuïteit en we hebben een goed team”, aldus Mols.

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief