Vlaamse familiebrouwerijen terug naar roots

 In Innovatie

Deventer – De brouwerijen achter de Vlaamse biermerken Bavik en Bockor keren door een naamsverandering terug naar hun oorsprong. Ondanks de wijziging van naam blijven de merken wel bestaan.

Bockor en haar concurrent Bavik veranderen allebei de naam van hun brouwerij. Met deze naamswijziging gaan beide familiebedrijven weer terug naar hun oorsprong. Bockor gaat verder onder de naam Omer Vander Ghinste en Bavik verandert haar naam in Brouwerij De Brabandere. Ondanks de naamswijziging van de brouwerijen blijven de merken Bavik en Bockor wel bestaan. Deze biermerken hebben inmiddels een reputatie in België en dat willen beide familiebedrijven in stand houden.

Authenticiteit
Het voornaamste doel van de naamswijziging van de brouwerijen is dat de familiebedrijven terug willen naar de authenticiteit van het bedrijf. “Omdat de geschiedenis en de authenticiteit van de brouwerij zo belangrijk is, voeren wij in 2014 een belangrijke verandering door. De naam van de brouwerij zal in 2014 terugwijzen naar Brouwerij Omer Vander Ghinste, zoals het was tussen 1892 en 1977”, aldus de brouwer van het Bockor-bier.

Rijke historie
Beide familiebrouwerijen hebben een rijke historie in Vlaanderen. Waar bierbrouwer Omer Vander Ghinste al in 1892 gesticht werd, dateert de oprichtingsdatum van brouwerij De Brabandere van twee jaar later. Met de naamsverandering wordt het familiale karakter van de twee brouwerijen geaccentueerd.  Beide brouwerijen hebben een traditionele historie en zien nu in dat het beter is voor het familiebedrijf om weer naar de oorspronkelijke naam te gaan.

Meer dan alleen de naam
Brouwerij Omer Vander Ghinste houdt het niet alleen bij een naamswijziging. De familiebrouwerij komt later dit jaar met een nieuw logo en verandert eveneens haar huisstijl. Het familiebedrijf wil op deze manier de ontwikkeling van de laatste jaren doorzetten. De Brabandere wil natuurlijk ook verder groeien met behulp van een sterke, traditionele naam. Voor haar is het voornaamste doel het creëren van een nieuw imago en de oorspronkelijke naam moet hierbij helpen.

Recommended Posts