Waardevol bier: Heineken!

 In Finance

Deventer – Bierconcern Heineken, het bedrijf van de gelijknamige familie, heeft haar positie als mondiaal waardevol merk verstevigd. De merkwaarde steeg het afgelopen jaar met 36 procent.

Familiebedrijf Heineken heeft het afgelopen jaar goed gepresteerd en heeft haar positie als waardevol merk daardoor verstevigd. De merkwaarde van de familieonderneming steeg met 36 procent tot ruim 8 miljard dollar. Na Bud Light en Budweiser is Heineken daarmee het meest waardevolle biermerk ter wereld. Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Milward Brown.

Groei
Heineken is één van de sterkste stijgers van het afgelopen jaar; slechts 16 ondernemingen deden het beter. Het bierconcern heeft de stijging van haar merkwaarde te danken aan de groei van de totale biermarkt in opkomende markten als Azië en Afrika. Ook kreeg het biermerk veel publiciteit danzij een reclame voor de James Bond-film Skyfall. En tijdens de Champions League, die wereldwijd wordt bekeken, kwam Heineken ook veelvuldig in beeld.

Meest succesvolle familiebedrijf
In de lijst met ’s werelds meest waardevolle merken komen ook andere familiebedrijven voor. Onder andere Wal-Mart van de familie Walton. Deze onderneming is ’s werelds grootste retailer en het meest succesvolle familiebedrijf aller tijden. De merkwaarde van dit familiebedrijf steeg het afgelopen jaar met 5 procent tot ruim 36 miljard dollar.

 

Recommended Posts