Blog AFAS: ‘We zijn pas net begonnen bij AZ’

 In Dossier: AFAS, Geen categorie

Eerder deze maand maakten we bekend dat we het sponsorcontract met AZ hebben opengebroken om ons nog eens zes jaar als hoofdsponsor aan deze mooie club te verbinden. Een gaaf moment, zowel voor AZ als voor ons en alle mensen die hierbij betrokken zijn!
Martijn Delahaye, AFAS

Er is veel onrust in de voetballerij. Maatschappelijke en publieke discussies steken de kop op als gevolg van financiële en bestuurlijke beslissingen die clubs hebben genomen. Met ons sponsorcontract willen wij het tegenovergestelde bereiken. Voorlopig heeft AZ een gegarandeerd inkomen. We bieden daarmee rust. De rust die nodig is om te werken aan een nog mooiere toekomst.

Het is bijzonder dat wij dit kunnen doen. Tegelijkertijd vinden wij het passen bij ons als familiebedrijf. We kijken naar de lange termijn. Dat doen we bij alle beslissingen die we nemen en investeringen die we doen. Dat geldt ook voor de sponsoring van AZ. We hebben vertrouwen in het beleid van de club, nu en in de toekomst. AZ heeft een visie ontwikkeld op het gebied van talentontwikkeling en de jeugdopleiding die wij ondersteunen. Wij zien een zeer sterke verbintenis met de club, zowel op sportief als op zakelijk vlak. AZ is voor ons nog steeds het ideale platform om onszelf aan de wereld te tonen en onze merkwaarden tentoon te spreiden. Daarom zijn we nog niet klaar met elkaar. Sterker: we zijn pas net begonnen!

‘Tijd voor de volgende stap’
AZ levert ons al jaren veel op. Naamsbekenheid, plezier, de mogelijkheid om onze relaties iets te bieden wat ze nergens anders krijgen. We zijn ooit begonnen met sponsoring om meer naamsbekendheid te krijgen. Daarmee werd ons imago betrouwbaarder. Nu is het tijd om de volgende stap te maken: werken aan merkbekendheid. Zodat mensen ons niet alleen van naam kennen, maar ook weten wat AFAS dóet. Daar gaan we de komende jaren nadrukkelijk aan werken. Bijvoorbeeld door de parkeerkaarten bij het AFAS-stadion digitaal te maken. Bij ons moet alles fantastisch geautomatiseerd zijn, dus dit is een van de nieuwe elementen in het sponsorcontract.
Wat is er nog meer nieuw? Er wordt een VIP-dugout gemaakt, aan het veld. Vanuit daar kun je de wedstrijd pas echt beleven, dicht op de wedstrijd. Dat is niet te koop en levert een onvergetelijke ervaring op! Dat is echt bijzonder en afwijkend in de voetballerij. Nieuw in het contract is ook dat er elke wedstrijd een speler in de box komt, waarmee we onze relaties nog meer kunnen bieden. Verder ontplooien we samen maatschappelijke activiteiten en zetten we het AFAS Trainingscomplex op. Kortom: de samenwerking wordt nog completer, mooier, beter.

Klanten belonen
Eerder schreef ik over de vier V’s binnen ons marketingbeleid (vinden, verbinden, verwennen en verrassen). Bij AZ is echt sprake van Verbinden. We verbinden ons aan AZ en daarmee aan de Alkmaarse regio. Voor nog eens zes jaar. Tegelijkertijd zorgen we voor verbinding tussen onze relaties. Door hen uit te nodigen bij AZ, willen we in hun hart komen. We willen onze klanten belonen voor het feit dat ze klant zijn. Klanten moeten fans worden: van AZ én van AFAS. Door hen veel te geven, krijgen we vanzelf iets terug. Bijvoorbeeld doordat klanten enthousiast over ons vertellen tegenover potentiële klanten, die we eveneens uitnodigen bij AZ.

Recommended Posts